Loading...

اخبار

گوشی‌های اپل در صف بازرسی

نوشته شده در : 2022/07/25 - 10:51
شرکت اپل به تازگی طی توافقی، اعلام کرده‌است که گوشی‌هایش قبل از ورود به بازار چین، به لحاظ امنیت نرم‌افزاری مورد بررسی قرار بگیرد.
اخیرا گزارش‌هایی فاش شده‌بود که نشان می‌داد سازمان امنیت ملی آمریکا، با نصب بدافزارهایی خاص روی گوشی‌های اپل، اقدام به جاسوسی اطلاعات سایر کشورها می‌کند. انتشار چنین گزارش‌هایی باعث مخدوش شدن وجه این شرکت در بین کشورهای دیگر از جمله چین شده‌بود. در نتیجه، چین تصمیم به اتخاذ سیاست‌هایی برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی گرفت. براساس این تصمیم جدید، تمامی گوشی‌های اپل قبل از ورود به کشور چین، باید به لحاظ نرم‌افزاری مورد بررسی و ممیزی قرار بگیرند و اپل هم با این قانون جدید، موافقت کرده‌است. 
شرکت اپل در چین
پیش از این هم برخی کشورها، کشورهای صادرکننده را ملزم کرده‌بودند اطلاعات خریداران ساکن کشور واردکننده را در پایگاه داده محلی ذخیره‌سازی کنند. اما اعمال چنین قوانین و مصوباتی همیشه به این آسانی‌ نیست و ممکن است برخی از کمپانی‌های مطرح و صاحب‌نام در قبال چنین محدودیت‌هایی تسلیم نشوند. به این ترتیب، کشور وارد‌کننده به سادگی از لیست خریداران، خط می‌خورد. از سوی دیگر، اعمال چنین محدودیت‌هایی به نفع دولت واردکننده خواهد بود چون به اطلاعات شهروندان خود، دسترسی خواهند داشت. البته نباید هزینه‌های اضافی‌ای که این کار، برای شرکت تولیدکننده و کشور خریدار دارد را نادیده گرفت. 
به هر صورت، بحث امنیت به موضوعی حیاتی برای بسیاری از کشورها تبدیل شده و حاضرند بابت آن، هزینه‌های گزاف بپردازند. کشور چین در سال‌های اخیر، حساسیت خاصی روی این موضوع نشان داده و گفته‌می شود مقام‌های و اشخاص دولتی آن حتی از ویندوز هم استفاده نمی‌کنند. 

 

نظر کاربران

نظری برای این خبر ثبت نشده است .

فیلیشا


یک فروشگاه اینترنتی است که به عنوان یک پل ارتباطی قدرتمند، خریداران را با شاخص ترین و مطمئن ترین وارد کنندگان کشور که ارائه دهنده مناسب ترین قیمت ها می باشند، مرتبط می سازد.

از تخفیفات و پیشنهاد های ویژه مطلع شوید!